بیا ۲ غذا

غذاهای ایرانی که دیدی چقدر خوشمزه است؟ حالا ما میخوایم اموزش خورشت و برنج و شیرینی های این خوراکی رو قرار بدیم.

بیا ۲ غذا

غذاهای ایرانی که دیدی چقدر خوشمزه است؟ حالا ما میخوایم اموزش خورشت و برنج و شیرینی های این خوراکی رو قرار بدیم.

آموزش خیارشور ترد با زاج بازاری

درست کردن یه خیارشور بازاری نیاز به مواد خاصی نداره اما یه جندتا نکته خاص داره که باید بدونید. امروز داشتم وبگردی میکردم تا درباره طرز تهیه خیار شور ترد بدونم یه چندتا نکته در سایت های آموزش آشپزی مانند پارسی دی ، گیلان فود ، کوک مگ و ویدئوهای نواب ابراهیمی دیدم که در این مطلب بهتون اموزش میدم.





این چندتا مطلب رو ببینید:

مواد لازم برای درست کردن خیارشور مخصوص:

نخود خام ۵ تا ۷ عدد✔ ده پیمان آب به ازای هر ۱۰ پیمانه ✔دو سوم پیمانه نمک دریا و✔ دو سوم پیمانه سرکه رنگی و یا سرکه سفید✔ سبزی معطر شامل شوید ترخون مرزه نعنا کمی✔ تخم شوید ✔سیاه دانه به مقدار خیلی کم✔ خیار شسته شده و کاملا خشک شده✔ سوزن یا خلال دندان زاج چند تکه می توانید از عطاری تهیه کنید ✔چند حبه سیر برای هر عدد شیشه


برای درست کردن خیارشور فقط کافیه که آب نمک دریا و سرکه رو با هم مخلوط کنید و روی اجاق بگذارید تا چند تا جوش بخوره.


وقتی به جوش اومد خاموش کنید و بگذارید تا آب ولرم بشه و بعد خیارها رو که قبلاً شسته و خشک شده داخل شیشه تمیز و خشک بچینید و لابلای آن از سبزی معطر چوب نعنا سیر تخم شوید و کم سیاه دانه بریزید و بعد آب و سرکه ‏ای جوشانده اید رو بهش اضافه کنید.


در آخر یک تکه زاج یا نخود خام رو به مواد اضافه کنید در پیش رو با مشما فریزر بپوشانید تا هوا نگیره و در بخش و محکم ببندید حدود ۳ روز داخل کابینت و بعد داخل یخچال نگهداری کنید و یا از همان ابتدا داخل یخچال نگهداری کنید ۵ روز طول میکشه که خیارشور ها کاملا جا میفته و آماده میشه.نوش جان

  



اینم یه مدل دیگه از خیارشور

مواد لازم:

  • خیار ۱ کیلو
  • فلفل سبز تند ۲ عدد
  • سیر چند حبه
  • سبزی (شوید،ترخون) چند ساقه
  • سرکه
  • نمک
  • آب
  • نخود خام چند عدد
  • آبلیمو ۳ قطره
  • شکر ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
ابتدا خیار ها رو شسته و خشک می کنیم.درون یک شیشه مناسب چند حبه سیر و چند شاخه شوید و ترخون ،۲ عدد فلفل سبز تند،چند عدد نخود خام (استفاده از نخود خام به تردی خیارشور کمک می کند)می ریزیم و خیارها رو به تعدادی که شیشه گنجایش دارد داخل شیشه می گذاریم.


به اندازه ۱/۳ شیشه سرکه می ریزیم.باقی شیشه را با لیوان آب اضافه می کنیم و به ازای هر لیوان آب ۱ قاشق غذاخوری نمک می ریزیم.


در شیشه را بسته و داخل قابلمه مناسبی می گذاریم و درون قابلمه آب می ریزیم،به طوری که ۲/۳ ارتفاع شیشه داخل آب باشد.حالا قابلمه را روی حرارت می گذاریم ،حدود ۳۰ دقیقه تقریبا زمان لازم است تا خیارشور اماده شود ،وقتی رنگ خیار ها تغییر کرد شعله را خاموش می کنیم .بعد از اینکه کامل سرد شد قابل استفاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد